SpamAssassin – Cum sa creati un filtru impotriva SPAM-ului
Spamming (sau SPAM) reprezinta procesul de expediere a email-urilor nesolicitate, avand in mare parte un caracter de publicitate, comercial pentru produse si servicii nesolicitate. Acest lucru este practicat in industria de e-marketing si nu numai unde SPAM-ul poate fi distins prin caracterul sau repetat si agresiv.
Aceasta metoda este folosita si la colectarea adreselor de email, unde mesajele ruleaza intr-o anumita comunitate, iar emitentul acestor mesaje nesolicitate utilizeaza anumite metode astfel incat mail-urile sa ajunga la cat mai multe persoane, ulterior toate adresele de email ajungand din nou in posesia acestuia. In urma acestui proces, adresele de email sunt colectate si in cele mai multe cazuri sunt vandute cu scopul de trimite alte mesaje de tip SPAM precum cele comerciale.
Cu siguranta toata lumea este asaltata de SPAM zilnic iar acest aspect nu este placut, tocmai de aceea propunem o solutie foarte la indemana pentru utlizatori de cPanel si anume – Apache SpamAssassin™
Apache SpamAssassin™
Este un tool prezent in cPanel creat pentru a filtra si a clasifica email-urile. unde cele de tip SPAM sunt eliminate.
Mail-urile nesolicitate sunt blocate prin intermediul combinatiilor din analizarea subiectului si a textului prezent in continutul e-mail-ului, blacklist-urile prezente pe DNS, etc. SpamAssasin poate preveni email-urile SPAM, astfel incat acestea nu vor ajunge la utilizator.
Crearea unui filtru impotriva mail-urilor de tip SPAM
In cPanel sectiunea Email selectati – Apache SpamAssassin™, de aici puteti activa/dezactiva tool-ul respectiv, puteti identifica daca acesta este sau nu activat urmarind statusul acestuia – „Apache SpamAssassin™ is currently …”(enabled/disable).
Daca este ca fiind „disable” il puteti activa prin apasarea butonului de – „EnableApache SpamAssassin™”.
Daca SpamAssassin a fost activat, acum pot fi create filtre impotriva mesajelor de tip SPAM unde va trebui declarat cat de puternic va filtra tool-ul antiSPAM mail-urile.
In sectiunea de Email selectati Global Email Filters si selectati Create a New Filter.
Astfel se creeaza un nou filtru pentru toate mail-urile care intra in contul respectiv de cPanel. La sectiunea „Rules” setati „Spam Bar” in primul chenar, iar in al doilea chenar alegeti „contains”.
Ulterior, in chenarul de mai jos setati nivelul de filtrare in functie de cate simboluri de „+” inserati. Nivelul mediu este 5, astfel va trebui inserat „+++++”, insa nivelul de filtrare poate fi mai scazut sau mai sus de 5, in functie de preferinte. Astfel daca se doreste un filtru sub 5(mediu) atunci se va seta 4 (++++) sau 3 (+++).
Dupa ce a fost selectat nivelul filtrului click pe „Create” si astfel a fost activat filtru impotriva mail-urilor de SPAM.
Adauga un comentariu