WordPress Hosting – Cum se poate rezolva HTTP Error (upload a imaginilor in Media Library)

WordPress Hosting – Cum se poate rezolva HTTP Error (upload a imaginilor in Media Library)

HTTP Error apare in momentele in care se efectueaza upload-ul unei imagini sau unui videoclip prin utilitarul de media library furnizat de cei de la WordPress, fara a furniza mai multe informatii. Rezolvarea situatiei respective, in cele mai multe cazuri este una simpla, insa de regula necesita o serie de pasi care trebuiesc efectuati, pasi pe care ii vom prezenta in acest articol.

Ce reprezinta HTTP ERROR in WordPress?

Mesajul de HTTP Error este intampinat in CMS-ul WordPress in momentul in care utilizatorul incearca sa urce o imagine sau un video folosid utilitarul Media Library. Erorile (HTTP Error) care apar in WordPress sunt mult mai greu de identificat, dat fiind faptul ca nu este furnizat si un cod (precum cele HTTP in browser) sau alte informatii suplimentare. Motivul pentru care este returnat mesajul de eroare se datoreaza faptului ca in interiorul CMS-ului instalat ceva nu functioneaza corect, insa nici WordPress nu stie cu exactitate ce, astfel returneaza doar un simplu mesaj de eroare „HTTP Error

Cum se poate rezolvat HTTP Error in WordPress

Mai jos sunt prezentate o serie de recomandari si operatiuni ce pot fi efectuate pentru a solutiona eroarea intampinata.

  • Refresh la pagina de wp-admin
  • Micsorarea sau redimensionarea (optimizarea) imaginilor
  • Redenumirea imaginilor
  • Dezactivarea plugin-urilor sau a theme-lor folosite
  • Cresterea Memorie PHP
  • Verificarea permisiilor pe folder-ul de uploads
  • Actualizarea versiunii PHP
  • Dezactivarea ModSecurity

Refresh la pagina de wp-admin

Primul lucru care va trebui efectuat in momentul care se primeste mesajul de eroare HTTP Error, la upload-ul unui fisier media folosind Media Library, este efectuarea unui refresh la pagina de admin a CMS-ului.
Se poate intampla ca dintr-un motiv anume browser-ul a pierdut temporar conexiunea cu WordPress-ul fapt care a dus ulterior la afiseara mesajului de eroare. In cele mai multe situatii un refresh la pagina de admin poate duce la solutionarea problemei.
In urma refresh-ului pe pagina de wp-admin se poate intampla sa fie returnat urmatorul mesaj „Your session has expired. Please log in to continue where you left off.”, dat fiind faptul ca sesiunea de logare a expirat in urma operatiuni de refresh. Astfel in cazul acesta se vor introduce din nou datele de autentificare si se va incercat din nou upload-ul de imagini.

Micsorarea sau redimensionarea imaginilor

In unele situatii este posibil ca imaginea urcata in Media Library sa fie de dimensiune prea mare (KB sau MB) sau dimensiunea pe inaltime/lungime (pixeli) care sa nu corespunda standardelor WordPress. In cazul acesta se pot utiliza diverse plugin-uri furnizate in platforma de WordPress care pot miscora imaginile fie din dimensiunea (spatiu) ocupata (MB) sau din lungime/intaltime(pixeli) astfel incat ulterior la upload sa nu mai apara erori.
WordPress suporta imaginiile de dimensiuni mari, insa daca site-ul nu este un site de prezentare pentru fotografii sau o afacere care necesita imagini de dimeniuni mari(rezolutie – pixeli) atunci recomandat este ca pozele urcate in WordPress sa fie sub 100 KB.

Redenumirea imaginilor

In mod normal WordPress adauga automat un numar la finalul fisierului, asta in cazul in care se efectueaza upload-ul pentru o imagine duplicat, dar sunt situatii in care aceasta functie a CMS-ului nu functioneaza, astfel imaginea respectiva trebuie redenumita local si ulterior efectuat upload-ul din nou.
In momentul in care se efectueaza upload-ul mai multor imagini pentru aceasi categorie, iar acestea au aceeasi denumire,este recomandat sa adaugati la final un numar sau o litera (ex: -1 sau -2, precum poza-produs-a-1.png, poza-produs-a-2.png). Ce este foarte importat in denumirea pozelor este adaugarea liniutei („-„), in caz contrar Google va citi imaginea ca un singur cuvant ceea ce ulterior poate duce la probleme pe partea de SEO.
In plus pozele care sunt urcate in Media Library nu trebuie sa contina caractere speciale (precum diacritice, apostrof, etc.)

Dezactivarea plugin-urilor sau a theme-lor folosite (temporar)

Daca situatia HTTP Error persista, se poate opta pentru varianta de dezactivare temporara a plugin-urilor si/sau chiar setarea unei theme default la nivelul WordPress-ului pentru a verifica daca ulterior situatia este rezolvata. Sunt anumite plugin-uri care de regula pot cauza aceasta eroare, in special cele care sunt in stransa legatura cu Media Library (plugin-uri de optimizare imagini, etc.) sau plugin-uri de securitate precum WordFence (acestea plugin-uri fiind uneori mult prea restrictive).
In momentul in care a fost dezactivat un plugin din panoul de admin, acest lucru nu va duce la pierderea informatiilor de pe site. Din panoul de admin a CMS-ului (wp-admin) se acceseaza sectiunea de „Plugins” si se vor selecta toate plugin-urile, ulterior click pe butonul de „Deactivate” din meniul de Bulk Actions. Ceea ce va duce la dezactivarea tutoror plugin-urilor instalate la nivelul WordPress-ului.

Daca dupa ce au fost dezactivate toate plugin-urile eroarea de HTTP nu se mai afiseaza atunci trebuie identificat care plugin produce eroare respectiva. Va trebui sa activati pe rand fiecare plugin pana in momentul in care HTTP Error reapare, atunci inseamna ca plugin-ul respectiv produce eroare de upload.

Cresterea memoriei PHP

Memoria PHP recomandata pentru rularea CMS-ului WordPress in parametri normali este de 256 MB. Toate pachetele din categoria SSD furnizate de Hostvision au minim 256 de MB ca si memorie PHP alocata.

Se poate mari memoria PHP setata la nivelul WordPress-ului din fisierul wp-config.php, unde se va introduce linia urmatoare:
define( 'WP_MEMORY_LIMIT', '256M' );
NOTA: Valoarea declarata nu poate depasi limita setata la nivelul serverului.

Verificarea permisiilor pe folderul uploads

In cele mai uzuale cazuri, cand exista o situatie cu privire la permisiile folderului de upload, WordPress-ul ar trebui sa returneze o eroare in care ne informeaza ca nu se pot scrie informatii in folder-ul respectiv, insa sunt situatii in care CMS-ul va returna mesajul de „HTTP Error”.
Standard folder-ul de upload a fisierelor de tip media este /wp-content/uploads.
Conform normelor WordPress toate folder-ele din interiorul instalarii au permisiile setate 0755 sau 0750.
Permisiile fisierelor pot fi verificate cu usurinta din panoul de hosting – cPanel, accesand File Manager, iar in partea dreapta se vor identifica permisiile setate la nivelul foldere-lor. Iar tot aici se pot efectua modificari asupra acestora.

Actualizarea versiunii PHP

Oficial WordPress recomanda utilizarea versiuni PHP 7.2 sau mai mare. Daca la nivelul contului ruleaza o versiune PHP mai mica atunci site-ul ruleaza sub recomadariile oferite de dezvoltatori CMS-ului (WordPress).
Rularea contului pe ultima versiune de PHP este recomandata, dat fiind faptul ca ofera o sercuritate mai buna a fisierelor si o imbunatatire a performantei.
Din cPanel versiunea de PHP poate fi modificata cu usurinta daca este activata optiunea de PHP Selector, aveti un tutorial AICI

Dezactivare ModSecurity

ModSecurity este un firewall open source care in anumite situatii poate duce la generarea „HTTP Error” in WordPress. Acesta poate fi dezactivat direct din fisierul de configurare (.htaccess), adaugand urmatoare linie la inceputul fisierului:

<IfModule mod_security.c> 
SecFilterEngine Off
SecFilterScanPOST Off
</IfModule>

Din cPanel, ModSecurity se poate dezactivat cu usurinta accesand panoul destinat pentru firewall-ul respectiv de la sectiunea „Security”, detalii complete aveti AICI

Dupa cum se poate observa exista variante pentru verificarea si solutionare erorilor de WordPress (HTTP Error). Speram ca una din variantele de mai sus v-au ajutat in solutionarea situatie intampinate, iar acum upload-ul de fisiere media functioneaza corect folosind utilitarul de media library furnizat de WordPress.

Adauga un comentariu