Evolutia e-commerce a schimbat marketing-ul

Evolutia e-commerce a schimbat marketing-ul

Comertul electronic a schimbat cu totul modul in care cumpara oamenii din intreaga lume. Modul in care a fost influentat marketing-ul de-a lungul anilor, se datoreaza evolutiei tehnologice. Tranzitia de la comertul traditional la cel digital s-a facut prin aparitia conceptului de global village. Faptul ca reusim sa ne conectam cu persoane din toate colturile lumii, a permis comertului online sa se extinda considerabil. Prin aparitia satului global, s-a redus separarea spatio-temporala si a permis realizarea schimburilor rapide intre tari, atat online cat si offline.

Deja intreprinzatorii se asteapta sa nu mai primeasca clienti in mediul offline, ci sa ii atraga in mediul online, unde costurile sunt minime pentru resursele investite, dar beneficiile sunt pe masura asteptarilor. Doar cu un singur click se decide succesul afacerii, aspectele legate de vanzari capatand o alta forma in mediul online. In momentul actual consumatorii nu mai au frica ca nu pot face cumparaturi in siguranta, instalarea unui Certificat SSL, simpla prezenta a acestuia, consolideaza increderea clientilor si ii face sa fie linistiti pentru ca nu le mai pot fi compromise datele personale.

Evolutia e-commerce a scutit dezvoltatorii de marketing de costuri care in trecut erau inevitabile. A fost nevoie de o regandire a strategiilor de marketing pentru a se putea adapta evolutiei e-commerce. A permis companiilor sa realizeze o relatie de incredere intre client si produs si de asemenea sa obtina fidelitatea lor prin oferirea periodica a anumitor beneficii. Pachete promotionale, abonari la newsletter, oferte speciale sunt doar cateva dintre instrumentele de marketing care vor tine clientii aproape de brandul dvs. si ii va face sa se intoarca. De asemenea, clientii pot sa rasfoiasca, sa exploreze magazinul online, sa compare produse, sa puna intrebari si chiar sa proiecteze configuratia produselor, lucruri care castiga interesul clientilor.

Marketingul a devenit usor accesibil si ieftin. Folosind platforme de comert electronic, intreprinderile mici si mijlocii isi pot comercializa mult mai usor produsele si serviciile la costuri mult mai accesibile. Aveti mai multe date, platformele online urmaresc rezultatele si o sa stiti ce strategie de marketing are cel mai mult succes, in plus puteti sa va perfectionati campaniile, pentru a ajunge la persoanele potrivite la momentul potrivit. Informatiile online pot fi gasite mult mai usor si pot fi puse la dispozitia clientilor.

Oamenii petrec in medie 144 minute pe zi, utilizand retelele de socializare. Marketingul pe rețelele de socializare si nu numai se poate realiza prin anunțuri platite si neplatite, fiind o modalitate excelenta prin care se poate ajunge la potențiali clienți. Platformele de social media joacă acum un rol major în stimularea întreprinderilor mici, precum și a celor mari, pentru a ajunge la clienți mai noi. Detinatorii de afaceri pot vedea istoricul achiziției clienților, interesele, locația lor, precum și istoricul de navigare. Cu aceste date, detinatorii de afaceri online pot oferi produse sau sugestii de servicii și oferte promoționale doar publicului tinta.

Site-urile web sunt o necesitate pentru orice afacere. Exista business-uri care mai au succes in ziua de azi cu comertul traditional, insa, tot internetul e primul loc unde clientii cauta sa achizitioneze un produs. Creearea unui site web in prezent nu e un proces atat de complicat si costisitor ca si in trecut, insa pentru a putea lansa un site web, veti avea nevoie de cele mai bune servicii de hosting web. Daca site-ul dvs. web se incarca in mai mult de 3 secunde s-ar putea sa pierdeti potentiali clienti. Trebuie sa va diferentiati de concurenta. Atâta timp cât oferiți clienților dvs. un serviciu excelent și o livrare de produse sau servicii pe masura asteptarilor, faceți mai mult decat concurenta.

Mai mult de jumatate din bugetele de marketing sunt acum alocate pentru marketing digital. E-commerce a introdus marketingul cu canale de marketing digitale mai noi, precum optimizarea motoarelor de cautare (SEO). Marketingul pe rețelele de socializare, anunțuri de căutare plătite, e-mail marketing, retargeting și reclame sociale. Înainte de comerțul electronic, niciunul dintre canalele de marketing menționate nu era cunoscut, insa astazi sunt o parte integranta a unei strategii de marketing in stimularea vanzarilor. Dezvoltatorii astazi se asigura ca site-urile web sunt mobile-friendly folosind teme si sabloane responsive, avand in vedere ca 34% din vânzările de comerț electronic se produc pe dispozitivele mobile.

Prin intermediul e-commerce puteti convinge consumatorii sa vina la voi de bunavoie, atunci cand cauta informatii despre serviciile oferite de voi. Pe scurt, crearea de conținut excelent poate consolida orice alta strategie de marketing pe care o utilizați online.

Review-urile joaca un rol in decizia de cumparare, in prezent fiind mult mai la indemana clientilor parerile celorlalti clienti, decat in trecut. Acest lucru demonstreaza faptul ca indiferent de strategiile de marketing, daca nu oferiti servicii de calitate, consumatorii vor afla dezavantajele. In ziua de azi, fara prea multe costuri va puteti construi o imagine si o reputatie buna, la nivel global.

In prezent, chiar si pentru un produs cumparat de la un magazin din acelasi oras, oamenii vor plasa o comanda prin intermediul website-urilor/aplicatiilor si vor dori sa le fie livrat produsul la domiciliu, in cel mai scurt timp. In acest mod a evoluat industria e-commerce. Am fi tentati sa spunem ca internetul face parte din vietile noastre, insa comertul online e mult mai prezent decat ne putem imagina si detine controlul. Fiti gata să evoluati odata cu provocarile si fiti la curent cu schimbarile viitoare pentru a va mentine activitatea constanta prin intermediul comertului electronic.

Adauga un comentariu