Cum se adaptează întreprinderile mici la criza provocată de COVID-19
Criza provocată de COVID-19 a modificat modelul de afaceri în mod semnificativ. La primele semne de apariție a crizei, multe întreprinderi și-au închis „porțile” și au pierdut venituri. Aflându-se într-o perioadă agitată și în impas, s-au mutat în mediul online, ceea ce a adus mult succes unor afaceri.
Multe companii au acum un site de comerț electronic care le permite foarte simplu și ușor să își scoată produsele la vânzare. Metodele de plată au devenit electronice, ajutând companiile să primească plăți fără a se întâlni cu clienții. Chiar și cei care nu credeau vreodată că vor reuși în online, creează acum modalități de a se promova pe social media sau pe alte canale de comunicare, făcând tot posibilul de a câștiga măcar o parte din veniturile pe care le aveau în perioadele lor mai bune cu metodele clasice de vânzare, care vizau shopping-ul outdoor.
Oamenii găsesc noi modalități creative de a ajunge la clienți, realizând cursuri online, exerciții sportive, lecții de dans online sau livrări la domiciliu pentru majoritatea produselor și serviciilor.
Situația încă rămâne pesimistă, în ciuda câștigurilor de sezon, sfârșitul acestei crize pare tot mai departe decât cred întreprinderile mici, tocmai de aceea trebuie să găsească noi posibilități de reinventare. Rețelele sociale, WI-FI, internetul și toată tehnologia care ne înconjoară, aceste instrumente, modalități de a conecta oamenii care au fost văzute inițial ca și „răul” societății moderne, au devenit salvarea populației, salvarea de la o viață izolată social.
Pe măsură ce companiile mici inovează și creează noi oportunități de dezvoltare în comunitățile locale și consumatorii arată tot mai mult interes pentru serviciile lor, marile companii vor vedea în sfârșit ce înseamnă concurența și vor putea să își dea seama de rezistența și valoarea produselor și serviciilor oferite de ei. Alegerile pe care le iau consumatorii se schimbă, e nevoie de restabilirea echilibrului pierdut în atâția ani.
Poate fi această criză văzută ca și o oportunitate?
Pentru unele companii, întreruperea provocată de COVID-19 a fost un indicator cheie al cât de esențială este utilizarea tehnologiei în zilele noastre.
Oamenii vor dori tot timpul să meargă la cumpărături într-un magazin local, deoarece merg pe ideea de comunitate, însă această schimbare a modului în care se derulează afacerile în prezent îi face pe consumatori să vadă website-urile ca si pe o oportunitate de a cumpăra în siguranță.
Fără nicio îndoială, COVID-19 a făcut lumea să apeleze la spațiul virtual pentru a munci sau pentru a-și dezvolta afaceri pe termen lung. Pe lângă asta, a permis lumii virtuale să aibă parte de mai multă inovație și a permis câtor mai multe întreprinderi să își dezvolte și implementeze ideile. O parte din aceste companii, e posibil să își desfăsoare activitățile exclusiv online pe viitor.
Unele companii vin cu idei complet noi, iar altele se adaptează tendințelor sau ideii lor de afaceri. Prin urmare, o idee bună ar fi să fiți creativi atunci când prezentați produsele si serviciile voastre, indiferent de canalul unde alegeți să o faceți. Creativitatea și calitatea atrag. Păstrați-vă clienții la curent cu ultimele noutăți, faceți anunțuri despre cum trece afacerea dvs. peste această perioadă, măsurile de siguranță luate pentru a vă proteja atât angajații cât și clienții.
Dacă vă pregătiți pentru redeschidere, valabil pentru companiile care au locații fizice, trebuie să faceți acest lucru în mod sigur și responsabil. Fiți pregătiți să înfruntați dificultăți și să vă adaptați condițiilor care sunt în continuă schimbare.
Pentru întreprinderile mici recomandăm:
1.Fiți prezenți în online. Acest lucru ajută foarte mult mai ales dacă sunteți o întreprindere care nu se bucură de atâta notorietate. Conectați-vă cu clienții, oferiți-le suport, îi puteți informa despre produse sau le puteți oferi sfaturi. Organizați evenimente online, postați pe forumuri, grupuri, social media, nu lăsați această perioadă să vă descurajeze și să nu profitați de avantajele oferite de tehnologie.
2.Îmbunătățiți-vă site-ul web. Website-ul dvs. necesită o atenție deosebită în această perioadă. Trebuie actualizat în funcție de nevoi, să fie responsive pe toate dispozitivele mobile, să transmită încredere, să beneficieze de securitate și mai ales să aibă o viteză de încărcare cât mai mare. Website-urile sunt tot ce au mai rămas pentru unii deținători de afaceri. Investițiile acestea vă pot aduce oportunități neașteptate pe termen lung. Revizuiți-vă planul de marketing, investiți într-un blog, SEO și mai ales într-o soluție de hosting web fiabilă.
Această perioadă poate fi văzută ca și o oportunitate de a reflecta, de a vă răspunde la întrebări, de a dezvolta idei noi și de a vă pregăti pentru revenirea la normalitate.
Hostvision e un partener de încredere și vă stă la dispoziție cu răspunsuri sau ajutor în ceea ce privește afacerea dvs. online. Dacă nu aveți încă un website și abia acum vă gândiți să lansați unul, nu ezitați să ne contactați!
Adauga un comentariu