Cum să alegeți un CMS?

Cum să alegeți un CMS?

Au trecut vremurile în care puteai găzdui doar câteva fișiere HTML actualizate manual online și să-i spui site web. Astăzi, menținerea oricărei prezențe pe web fără un sistem CMS, chiar și pentru o afacere mică, este practic imposibilă.

Un CMS (sau un sistem de gestionare a conținutului) oferă utilizatorilor o interfață ușor de utilizat pentru a adăuga, edita sau elimina orice informații de pe un site web și nu necesită abilități de programare.

Alegerea unui CMS potrivit nu este ceva ce ar trebui să tratați succint. Deși nu există un sistem care să fie perfect pentru toate cazurile de utilizare, există o mulțime de opțiuni și alegerea greșită ar putea provoca bătăi de cap dvs. și departamentului IT.

Cu ce vă ajută un CMS?

Primul pas pentru alegerea CMS-ului potrivit este clar modul în care intenționați să-l utilizați.

Deși scopul tuturor sistemelor CMS este de a vă ajuta să gestionați conținutul de pe site-ul dvs., există multe specializări în cadrul acestora și fiecare are un set de instrumente adecvat pentru anumite sarcini.

Dacă conduceți o afacere de comerț electronic, s-ar putea să luați în considerare un CMS specific comerțului electronic, cum ar fi Magento sau pluginul WooCommerce.

Pentru un site web de prezentare sau care este în primul rând un blog, WordPress este alegerea perfecta.

Care sunt caracteristicile unui CMS potrivit:

1. Dezvoltat activ

Chiar dacă credeți că este o soluție excelentă, evitați sistemele CMS care nu sunt dezvoltate activ și care nu primesc patch-uri de securitate regulate și funcții noi.

2. Ușor de utilizat

Probabil că cea mai frecventă problema atunci când vine vorba de alegerea unui sistem CMS este faptul că dezvoltatorii nu iau în considerare utilizatorii săi finali – angajații dvs. Mai întâi, asigurați-vă că toate sarcinile pe care trebuie să le facă pot fi realizate cu CMS-ul ales și apoi gândiți-vă cât de ușor ar fi să reinstruiți și să adoptați o nouă interfață.

Doriți ca CMS-ul dvs. să fie intuitiv pentru a evita investiții în instruire sau pentru a implica în mod continuu departamentul IT pentru a vă ajuta cu sarcinile banale.

3. Suport pentru integrări

Dacă vă gândiți să obțineți un CMS precofigurat, este probabil ca acesta să nu se potrivească perfect tuturor nevoilor dvs., ceea ce înseamnă că trebuie să aibă un API care să susțină alte programe pe care le utilizați deja sau să includă o posibilitate de a dezvolta dvs. aceste integrări.

Dacă nevoile dvs. vor necesita personalizare, luați în considerare, de asemenea, dacă dezvoltatorii dvs. cunosc limbajul de programare în care este scris acest CMS.

În același timp, aflați dacă CMS este mai potrivit pentru orice sistem de operare dat, cum ar fi Windows sau Linux.

4. Scalabilitate

Alegerea unui CMS care s-ar potrivi perfect organizației dvs. nu se referă doar la caracteristici, ci și la scalabilitate. Unele sisteme sunt rapide și ușoare și funcționează foarte bine cu site-urile mici. Altele sunt mult mai complexe, dar sunt capabile să susțină mii de pagini web și chiar să genereze noi secțiuni web din mers.

Asigurați-vă că CMS-ul pe care l-ați ales a fost realizat ținând cont de dimensiunea companiei dvs. și viteza de scalabilitate, acesta vă va face mult mai ușor să vă atingeți obiectivele.

5. Prețul

După ce ați decis să investiți și să vă blocați compania într-un anumit CMS, revenirea la această decizie ar fi un proces foarte dificil și care consumă mult timp. Este esențial să vă gândiți la cât va costa inițial noul dvs. CMS, împreună cu costurile de întreținere și dezvoltare continuă.

Unele sisteme CMS sunt complet gratuite și open-source, în timp ce altele necesită plăți unice sau abonamente.

Cheia aici este să comparați ceea ce obțineți pentru banii dvs.: cât de mult v-ar costa să mențineți o soluție open source vs. cât de mult ați plăti pentru a utiliza un CMS plătit cu suport. Bineînțeles, beneficiile pe care le obțineți ar trebui să compenseze orice costuri pe care le-ați suporta cu o marjă mare.

Adauga un comentariu