Cum analizezi performanța site-ului tău web?
Digitalizarea business-ului prin crearea unui site web este un pas important pentru orice afacere, însă simpla existență a site-ului nu folosește la nimic. După ce l-ai creat și ai început promovarea acestuia, ai nevoie să observi modul în care acesta funcționează. Bazat pe aceste date, vei putea să îmbunătățești domeniile unde ai nevoie de rezultate mai bune!
În articolul de astăzi, te vom sfătui asupra unor moduri prin care poți să îți analizezi performanța site-ului tău web, pentru a te ajuta să iei deciziile corecte. Vom discuta despre 3 arii principale ce merită analizate: viteza de încărcare a site-ului tău web, optimizarea motoarelor de căutare (SEO) și experiența utilizatorilor.
Viteza de încărcare a site-ului web
Atunci când creezi un site web, viteza de încărcare a acestuia ar trebui să fie în focusul tău. Există totuși multe ajustări care vin pe parcurs și nu pot fi realizate de la început, însă este foarte important să ai în minte cât de repede se încarcă site-ul tău, deoarece acesta influențează mai multe aspecte ale unui website.
În primul rând, un magazin online care se încarcă repede (între 0 și maxim 4 secunde) are mult mai mari șanse să transforme un utilizator într-un client decât magazinele online care funcționează greu.
Un factor important care determină viteza de încărcare a unui site web este hosting-ul. Lățimea de bandă și viteza de încărcare a server-ului tău, împreună cu puterea CPU-ului vor determina rapiditatea site-ului tău, iar un VPS îți poate oferi din plin aceste funcționalități!
Totuși, dacă ai un site web cu trafic puțin, poate nu ai nevoie chiar de un VPS – shared hosting-ul poate reprezenta o soluție la fel de bună pentru tine!
Pentru a analiza viteza de încărcare, ți-am pregătit două instrumente folositoare pentru tine:
SEO
Un alt aspect important asupra căruia trebuie să-ți îndrepți atenția ar fi optimizarea motoarelor de căutare. SEO reprezintă modul în care oamenii care folosesc motoare de căutare (în principal, Google) au șanse mai mari să te găsească în urma unor căutări.
Pentru a realiza SEO calitativ trebuie să fii atent la anumite acțiuni cheie:
- Editarea metatag-urilor
- Crearea conținutului de calitate
- Folosirea long-tail keywords
- Optimizarea imaginilor
În ceea ce privește eforturile tale de SEO și observarea unor anumite tipare în performanță, te sfătuim să folosești următoarele instrumente folositoare pentru optimizarea motoarelor de căutare:
User Experience
Experiența utilizatorilor, deși ultima în articolul nostru, este cheia atunci când dorești să analizezi performanța site-ului tău web. Dacă utilizatorii tăi doar ajung pe site-ul tău, dar părăsesc prima pagină fără să facă orice altceva, ar trebui să îmbunătățești experiența utilizatorilor.
Pentru a analiza experiența utilizatorilor, ai nevoie să vezi modul în care aceștia interacționează cu site-ul tău web. Un heatmap sau recordings te-ar putea ajuta în această privință, iar Hotjar te poate ajuta în privința asta!
Alte instrumente care te pot ajuta să analizezi modul în care oamenii folosesc website-ul tău:
Acum că ai toate instrumentele necesare, nu-ți mai stă nimic în cale pentru a putea analiza în mod clar performanța site-ului tău web! Totuși, te asigurăm cu un hosting mai bun îți va îmbunătăți drastic performanța – te așteptăm pe Hostvision pentru mai multe detalii!
Adauga un comentariu