Ce este un atac DDoS?

Ce este un atac DDoS?

Atacurile DDoS. Sigur ai mai auzit acest termen – ele nu ne lasă, o dată la câteva luni, să intrăm pe prețioasele noastre platforme de social media. Tot ele mai încurcă Google-ul – rar, ce-i drept, dar se întâmplă. Ele reprezintă ”the break in our daily matrix” – dar totuși, ce sunt mai exact?

 

În termeni tehnici, un atac DDoS (Distributed Denial of Service) este o încercare rău-voită de a suprapopula un server, o rețea sau un website cu trafic irelevant, pentru a îngreuna viteza de răspuns a acestora sau chiar a bloca rețeaua total. 

 

Pentru a putea face o comparație, imaginează-ți o stradă. Tu dorești să intri pe strada aceasta cu mașina, însă cineva de la capătul străzii trimite constant mașini pe sensul tău, astfel încât trec minute bune și tu nu ai putut intra încă pe strada respectivă. Dacă înlocuiești în această comparație strada cu site-ul tău iar pe tine cu un potențial vizitator, o să-ți dai seama că din cauza unui atac DDoS utilizatorii și potențialii tăi clienți nu vor putea să-ți viziteze site-ul.

 

Acum, că am terminat cu metaforele, să continuăm cu câteva explicații mai amănunțite. Vrem să ne asigurăm că la finalul articolului ai înțeles ce presupune un astfel de atac. 

 

Cum funcționează un atac DDoS?

Dacă am discutat deja despre definiția conceptului, ar trebui să vă spunem și modul în care funcționează un atac DDoS. Promitem să lăsăm metaforele pentru alte articole! 

 

Atunci când un hacker dorește să provoace un atac DDoS asupra site-ului tău web se folosește de o rețea de dispozitive conectate la internet, pe care le direcționează spre website-ul tău. Acest lucru face ca site-ul tău să meargă mai greu. Din păcate, există momente în care site-ul nu mai funcționează deloc, din cauza unui astfel de atac cibernetic. 

Cum identifici un atac DDoS?

Totuși, aceste atacuri DDoS nu sunt chiar simplu de identificat. Practic, în analiticile și rapoartele site-ului tău, valul de trafic către site-ul tău ar putea fi reprezentat de interesul crescut pentru un nou produs sau de o campanie de reduceri.

 

Totuși, există unii indici la care trebuie să fii atent:

 

  • Foarte mult trafic de la o singură adresă de IP 
  • Trafic masiv din diferite țări străine sau din aceeași tară
  • Tipare neobișnuite de trafic (sute de utilizatori la ora 3 noaptea)
  • Multiple request-uri de la utilizatori cu același tip de dispozitiv sau din același browser

În funcție de acești indici vei putea clasifica numărul mare de utilizatori ca atac DDoS asupra securității cibernetice a site-ului tău web sau ca simplii utilizatori.

Cum îți poți proteja website-ul de un atac DDoS?

În introducere menționam că platforme de social media sau motoare de căutare cunoscute sunt uneori victime ale acestor atacuri. De ce aceste site-uri, precum Facebook și Google, care au bugete enorme de securitate, au de suferit din această cauză?

 

Deoarece nu e deloc ușor să te aperi împotriva acestor atacuri. De multe ori, aceste atacuri nu au doar scopul de a îngreuna traficul de pe site, ci și de a fura anumite date importante. Astfel, DDoS-ul reprezintă un ”paravan” pentru adevăratul scop. 

 

Dacă vrei ca site-ul tău să se ferească pe cât de mult posibil de aceste atacuri, asigură-te că e protejat de o parolă puternică. De asemenea, este necesar ca securitatea site-ului tău să fie constant în mintea ta – un hosting de calitate îți asigură o liniște mai mare. 

 

De asemenea, poți alege să limitezi numărul de vizite într-o anumită perioadă de timp, pentru a fii proactiv și a nu lăsa un DDoS să îți afecteze site-ul. Ar mai fi și soluția unui WAF (Web Application Firewall), care are ca scop protejarea site-ului de anumite atacuri malițioase, precum un DDoS.

 

Ai întrebări legate de securitatea cibernetică a site-ului tău? Intră în discutție cu specialiștii Hostvision chiar în chat-ul site-ului nostru!

 

Adauga un comentariu